Bestuur en Commissies

Onze vrijwilligers

Vele handen maken licht werk. Wij hopen dat we op een actieve bijdrage kunnen rekenen van onze leden en ouders van jeugdleden bij de organisatie van onze activiteiten.

Atletiek Oirschot wordt draaiend gehouden door tientallen vrijwiligers die zich week-in week-uit verdienstelijk maken als trainer, begeleider, bestuurs- of commissielid en allerlei andere taken. Wil je ook bijdragen aan het succes van de club? Een overzicht van de vacatures vind je in de Vacaturebank.

De belangrijkste contactadressen vind je in de rubriek CONTACT 

info

Bestuur

Het bestuur bepaalt het beleid van de vereniging, voert dit uit en legt daarvoor verantwoording af in de algemene ledenvergadering. Bestuursleden worden door de leden gekozen voor een periode van 3 jaar. 

Voorzitter: Hennie van Rijt
Contact met: Evenementencommissie en wandelgroep

Penningmeester: Cees van Eijk,
Contact met: PR en Sponsorcommissie en ledenadministratie

Secretaris: Leny de Croon,
Contact met: Jeugdcommissie en socioteam

Vice-voorzitter: Jac van Heerebeek
Contact met: Recreantencommissie, technische commissie en wedstrijdorganisatiecommissie

lid: Toon Erven
Contact met: Accommodatiecommissie en clubhuiscommissie

Het jaarverslag 2020 kun je vinden onder de info-knop

info

Accommodatiecommissie (AC)

Heeft het beheer over het veld, clubhuis (technisch), opstallen, materialen, alarm, enz..

Contact bestuur: Toon Erven

Coördinator: Pieter Raijmakers
Materialenopslag: Bart Noyen, Jan Kemps, Theo Neggers 
Beheer technische materialen: Bart Noyen (in overleg met voorzitter TC: René van de Ven)
Onderhoud terrein en atletiekvoorzieningen: Martien van Geenen, Toon de Croon
Bouwkundig en technisch onderhoud van de gebouwen: Danny van Overdijk, Toon Erven
Schoonmaakwerkzaamheden: Martien van Geenen
 

Een projectgroep, bestaande uit René van de Ven, Martien van de Ven, Hennie van Rijt, Cees van Eijk en Henry van der Schoot, heeft een ambitieus plan gemaakt voor een eigentijdse atletiekaccommodatie. Op 1 juni 2019 is versie 2 verschenen.

Lees het nieuwe ACCOMMODATIEPLAN met een klik op de Info-knop.

  

Clubhuiscommissie (CC)

De clubhuiscommissie beheert en exploiteert het clubhuis. Elke zondag kun je na de recreantentraining nog even blijven plakken om met een kop koffie bij te kletsen.

Contact bestuur: Toon Erven

Coördinator: Miranda Voet-Veldhuizen
Joke Bullens, Thea de Jong, Gerda Manders, Dilia van Straten, Heidi van Tiel

Evenementencommissie (EC)

Organiseert ontspannende nevenactiviteiten om de clubgeest te onderhouden en te stimuleren, zoals de familiefietstocht en waterpost Marathon Eindhoven

Contact bestuur: Hennie van Rijt.

Coördinator: Hennie van Rijt
Toon de Croon, Leny de Croon, Pieter Smits

Waterpost Marathon Eindhoven: Toon Erven en Miranda Bressers

info

Jeugdcommissie (JC)

Organiseert activiteiten voor de jeugd om de sportbeleving en de clubgeest te onderhouden en te stimuleren. Daarnaast organiseert de commissie sportdagen om jeugd van Oirschot kennis te laten maken met atletiek (b.v. Jansdag, Kids-sport, Roefeldag). Ook ouders van jeugdleden zijn welkom in de commissie.

Contactpersoon bestuur: Leny de Croon

Annemieke Hendriks, Ingrid van der Schoot, Iris Clément, Ingrid van der Zanden.

Kids-Sport: Ingrid van der Schoot en 1 vacature
JANS-dag: Ingrid van der Schoot, Sandra Verhagen
Roefeldag: Carlijn Scheepens, Karin Verhagen
 

Aan de ouders van onze jeugdleden
We zijn heel blij met de hulp die ouders ons geven bij het organiseren van onze trainingen, wedstrijden en andere jeugdactiviteiten. Zonder deze hulp is het niet mogelijk om al die leuke dingen te regelen voor onze sportieve kinderen. Met elkaar maken we de club en zorgen we dat de kinderen veilig en met plezier kunnen sporten.

Omdat we voortdurend met een tekort aan begeleiders zitten is de druk op de trainers nu groot. Daarom gaan we het vanaf 1 januari 2022 verplichten om als ouder een bijdrage te leveren aan de vele werkzaamheden en activiteiten die we organiseren voor de jeugdleden: per kind help je bij minimaal één onderdeel.

Mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact op nemen met Iris Clement of Ingrid van der Schoot via info@atletiekoirschot.nl.

Lees de flyer met wervingsactie voor jeugdleden, klik op Info

PR- en Sponsorcommissie

De PR en Sponsorcommissie heeft als taken:
- de naamsbekendheid van de vereniging vergroten,
- acties bedenken om onze activiteiten te promoten,
- werven van sponsors, 
- contacten onderhouden met de leden, sponsors en de pers,
- redactie, opmaak en verspreiding van de digitale nieuwsbrief Lopend Nieuws,
- redactie en ontwikkeling van de website.

Contact bestuur: Cees van Eijk

Coördinator: Vanessa Kluijtmans 
Facebook: Miranda Kemps, Désirée Vasen 
Beheerder website: Ad van Zelst
Nieuwsbrief: Ad van Zelst 
Sponsoring: Rob Ruijten

Recreantencommissie (RC)

Verzorgt de trainingen voor recreanten op zondag en woensdag. Ook de trainers en begeleiders maken deel uit van deze commissie (zie de rubriek TRAININGEN). Organiseert de Clubestafette en Oirschotse Heideloop,

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: Johan der Kinderen

Socioteam

Atletiek Oirschot hecht veel waarde aan goede onderlinge verhoudingen. Het socioteam schenkt aandacht aan persoonlijk lief en leed van onze leden. Ken je iemand die ernstig ziek is of een feestje heeft te vieren (huwelijk, geboorte) meldt het dan, telefonisch of per e-mail, bij een van onderstaande teamleden.

Contact bestuur: Leny de Croon

Leny de Croon, Tineke van den Heuvel

Technische Commissie (TC)

Houdt de sporttechnische aspecten op peil, evenals het trainings- en jurykader, beheert de clubrecords.

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: René van de Ven 
Martien van de Ven
2 vacatures

Wedstrijdorganisatiecommissie (WOC)

Organiseert onze wedstrijden: Auwjaorscross, Rondje Kemmer, Oriëntatieloop, Cyclopathon, Clubkampioenschappen Cross, Clubkampioenschappen Meerkamp* en Groene Woud Lente Trail**.

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: Wally van Mierlo
Sectretaris: Jan Swaans
Inschrijfbureau: Nellie van Beers
Tijdwaarneming en jury: Jac van Heerebeek
Parcours en materiaal: Jan Manders
Parcoursbewaking, veiligheid: Ronald van de Vondervoort
Nicky van Vroenhoven

 

*Coördinator CK Meerkamp: René van de Ven
**In samenwerking met Loopgroep Bali-Runners

Afgevaardigde bij de Kempische Cross Competitie: Ad van Zelst

info

Wandelcommissie (WC)

De Wandelcommissie organiseert en begeleidt de activiteiten van onze wandelgroep. Zie de rubriek TRAININGEN.

Contact bestuur: Hennie van Rijt

Coördinator: Martien van Geenen
Begeleiders: Toon de Croon, Toos de Croon, Pieter Smits, Wim Verhagen, Hennie van Rijt 
 

Lees de flyer van de Wandelgroep, klik op Info

Ondersteunende functies

Naast de commissies zijn er nog een aantal functies waarmee de club draaiend wordt gehouden:

Mailboxbeheerder: Leny de Croon 
Ledenadministratie: Hans Hoogmoet
EHBO-coördinator: Wim de Croon
Wedstrijdleider, scheidsrechter, starter: Martien van de Ven
Scheidsrechter, starter: René van de Ven 
Beheerder clubrecords: René van de Ven 
Beheerder uitslagen: Ad van Zelst
Beheerder website: Ad van Zelst
Correspondent: Kees Smetsers
ICT beheer: Henry van der Schoot
Vacaturebank: vacature

Nieuws

24 jan '22

Kogelring voor de indoorwedstrijden

Op zaterdag 5 februari hopen we voor onze jeugd een serie indoorwedstrijden te kunnen organiseren in Sportcentrum De Kemmer. Binnenkort staat de informatie in de AGENDA.

Nu willen we daar ook gaan kogelstoten. En... dan heb je een kogelring nodig. Die kosten "in de winkel" tussen 1900 en 3600 euro! René van de Ven heeft er zelf een gemaakt, zie de foto. Kosten: 224 euro aan materiaal en een zaterdagmiddag. Mooi werk, René!

15 jan '22

Hier hebben we op gewacht...!

Nu de corona-maatregelen voor sport zijn versoepeld, mogen we weer in groepen lopen. Lees de vandaag naar alle leden verzonden Nieuwsbrief of het bericht op PRIKBORD voor de trainingsmogelijkheden vanaf zondag 16 januari.

30 dec '21

Bali-Runners ronden het jaar af

Vandaag waren Bali-Runners Henk van Gerven, Kees Smetsers, Antoinet Hems en Elia Deenen in de Drunense Duinen om hun laatste kilometers van 2021 af te werken. Henk, die oorspronkelijk het doel had om de eerste 3 maanden van het jaar 1000 kilometer te lopen en dat vlot haalde, had dat inmiddels bijgesteld naar 3000 km in heel 2021 en kwam vandaag tot 3005 km. Kees overtrof zijn doel van 2021 km in een jaar en liep er tot en met vandaag 2510.

Goed gedaan mannen!

Bekijk de foto's van de Bali-Runners in het FOTOBOEK

Home knop