Onze vrijwilligers

Vele handen maken licht werk. Wij hopen dat we op een actieve bijdrage kunnen rekenen van onze leden en ouders van jeugdleden bij de organisatie van onze activiteiten.

Atletiek Oirschot wordt draaiend gehouden door tientallen vrijwiligers die zich week-in week-uit verdienstelijk maken als trainer, begeleider, bestuurs- of commissielid en allerlei andere taken. Wil je ook bijdragen aan het succes van de club? Een overzicht van de vacatures vind je in de Vacaturebank.

De belangrijkste contactadressen vind je in de rubriek CONTACT 

Bestuur

Het bestuur bepaalt het beleid van de vereniging, voert dit uit en legt daarvoor verantwoording af in de algemene ledenvergadering. Bestuursleden worden door de leden gekozen voor een periode van 3 jaar. Deze bestuurssamenstelling is ingegaan op de jaarvergadering van 25 februari 2019. 

Voorzitter: Hennie van Rijt
Contact met: Evenementencommissie en wandelgroep

Penningmeester: Cees van Eijk,
Contact met: PR en Sponsorcommissie en ledenadministratie

Secretaris: Leny de Croon,
Contact met: Jeugdcommissie en socioteam

Vice-voorzitter: Jac van Heerebeek
Contact met: Recreantencommissie, technische commissie en wedstrijdorganisatiecommissie

lid: Toon Erven
Contact met: Accommodatiecommissie en clubhuiscommissie

Het jaarverslag 2018 is op te vragen bij de secretaris

info

Accommodatiecommissie (AC)

Heeft het beheer over het veld, clubhuis (technisch), opstallen, materialen, alarm, enz..

Contact bestuur: Toon Erven

Coördinator: Danny van Overdijk
Materialenopslag: Bart Noyen, Jan Kemps, René Coolen 
Beheer technische materialen: Bart Noyen
Onderhoud terrein en atletiekvoorzieningen: Martien van Geenen, Toon de Croon
Bouwkundig en technisch onderhoud van de gebouwen: Danny van Overdijk, Toon Erven
Schoonmaakwerkzaamheden: Martien van Geenen
Algemeen: Pieter Raijmakers

Een projectgroep, bestaande uit René van de Ven, Martien van de Ven, Hennie van Rijt, Cees van Eijk en Henry van der Schoot, heeft een ambitieus plan gemaakt voor een eigentijdse atletiekaccommodatie. Op 1 juni 2019 is versie 2 verschenen.

Lees het nieuwe ACCOMMODATIEPLAN met een klik op de Info-knop.

  

Clubhuiscommissie (CC)

De clubhuiscommissie beheert en exploiteert het clubhuis. Elke zondag kun je na de recreantentraining nog even blijven plakken om met een kop koffie bij te kletsen.

Contact bestuur: Toon Erven

Coördinator: Miranda Voet-Veldhuizen
Joke Bullens, Thea de Jong, Gerda Manders, Dilia van Straten, Heidi van Tiel

Evenementencommissie (EC)

Organiseert ontspannende nevenactiviteiten om de clubgeest te onderhouden en te stimuleren, zoals de familiefietstocht en waterpost Marathon Eindhoven

Contact bestuur: Hennie van Rijt.

Coördinator: Hennie van Rijt
Toon de Croon, Leny de Croon, Pieter Smits

Waterpost Marathon Eindhoven: Toon Erven en Miranda Bressers

info

Jeugdcommissie (JC)

Organiseert activiteiten voor de jeugd om de sportbeleving en de clubgeest te onderhouden en te stimuleren. Daarnaast organiseert de commissie bijeenkomsten om jeugd van Oirschot kennis te laten maken met atletiek (b.v. Kids-sport). Ook ouders van jeugdleden zijn welkom in de commissie.

Contactpersoon bestuur: Leny de Croon

Annemieke Hendriks
Maaike van Spreeuwel 

Bart Noyen

Kids-Sport: Esther de Wert, Mieke Bouwman
JANS-dag: Peggy van den Brand, Ingrid van der Schoot, Sandra Verhagen
Roefeldag: Carlijn Scheepens, Karin Verhagen
Sportgala: Iris Clement, Sandra Verhagen
 

Lees de flyer met wervingsactie voor jeugdleden, klik op Info

PR- en Sponsorcommissie

De PR en Sponsorcommissie heeft als taken:
- de naamsbekendheid van de vereniging vergroten,
- acties bedenken om onze activiteiten te promoten,
- werven van sponsors, 
- contacten onderhouden met de leden, sponsors en de pers,
- redactie, opmaak, druk en verspreiding van het clubblad Spike,
- redactie en ontwikkeling van de website.

Contact bestuur: Cees van Eijk

Coördinator: Vanessa Kluijtmans 
Facebook: Miranda Kemps 
Beheerder website: Ad van Zelst
Redactie en opmaak Spike: Ad van Zelst 
Sponsoring: 2 vacatures

info

Recreantencommissie (RC)

Verzorgt de trainingen voor recreanten op zondag en woensdag. Ook de trainers en begeleiders maken deel uit van deze commissie (zie de rubriek TRAININGEN). Organiseert Clubestafette en Oirschotse Heideloop,

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: vacant (waarnemend: Pieter van Esch en Cees Koppen)
Alle recreantentrainers.

Zie de flyer "Het loopt lekker bij Atletiek Oirschot" voor alle namen. Klik op Info.

Socioteam

Atletiek Oirschot hecht veel waarde aan goede onderlinge verhoudingen. Het socioteam schenkt aandacht aan persoonlijk lief en leed van onze leden. Ken je iemand die ernstig ziek is of een feestje heeft te vieren (huwelijk, geboorte) meldt het dan, telefonisch of per e-mail, bij een van onderstaande teamleden.

Contact bestuur: Leny de Croon

Leny de Croon, Tineke van den Heuvel

Technische Commissie (TC)

Houdt de sporttechnische aspecten op peil, evenals het trainings- en jurykader, beheert de clubrecords.

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: René van de Ven 
Ton van Liempt  

Martien van de Ven
vacature

Wedstrijdorganisatiecommissie (WOC)

Organiseert onze wedstrijden: Auwjaorscross, Rondje Kemmer, Oriëntatieloop, Cyclopathon, Clubkampioenschappen Cross, Clubkampioenschappen Meerkamp* en Groene Woud Lente Trail**.

Contact bestuur: Jac van Heerebeek

Coördinator: Wally van Mierlo
Sectretaris: Jan Swaans
Inschrijfbureau: Nellie van Beers
Tijdwaarneming en jury: Jac van Heerebeek
Parcours en materiaal: Rob Ruijten, Jan Manders
Parcoursbewaking, veiligheid: Ronald van de Vondervoort
 

*Coördinator CK Meerkamp: René van de Ven
**In samenwerking met Loopgroep Bali-Runners

Afgevaardigde bij de Kempische Cross Competitie: Ad van Zelst

info

Wandelcommissie (WC)

Het doel van de Wandelcommissie is het stimuleren van de wandelsport. Zie de rubriek WANDELEN.

Contact bestuur: Hennie van Rijt

Coördinator: Martien van Geenen
Begeleiders: Toon de Croon, Toos de Croon, Pieter Smits, Wim Verhagen, Hennie van Rijt 
 

Lees de flyer van de Wandelgroep, klik op Info

Ondersteunende functies

Naast de commissies zijn er nog een aantal functies waarmee de club draaiend wordt gehouden:

Mailboxbeheerder: Leny de Croon 
Trainingscoördinator: Vacature
Ledenadministratie: Hans Hoogmoet
IT beheer: Daan Lieshout, Henry van der Schoot
EHBO-coördinator: Wim de Croon
Wedstrijdleider, scheidsrechter, starter: Martien van de Ven
Scheidsrechter, starter, beheerder clubrecords: René van de Ven 
Beheerder uitslagen, beheerder website: Ad van Zelst
Vacaturebank: Sandra Verhagen

Prikbord

Algemene Ledenvergadering maandag 2 maart 2020

Voor meer informatie zie Algemene info: bestuur en commissies: knop info. Hier staat t.z.t. het jaarverslag.

datum bericht:
13 jan '20
meer...

Helpende handjes gevraagd

Onze accommodatiecommissie verzorgt het klein en groot onderhoud aan ons atletiekveld en het clubhuis. Ze kunnen nog wat handige handjes gebruiken die kunnen helpen de zaak tiptop in orde te houden. Zie ook de info bij ALGEMENE INFO > Vacaturebank.
Coördinator: Danny van Overdijk.

datum bericht:
9 jan '20
meer...

Triathlon Het Groene Woud

Op zaterdag 4 juli is de 5e Triathlon Het Groene Woud. De inschrijving is op 1 januari geopend en met succes: van de 125 startbewijzen voor de kwart-triathlon zijn er al meer dan 80 geboekt. Inschrijven kan op de website van de NTB, klik hier

Meer info bij ONZE WEDSTRIJDEN

datum bericht:
6 jan '20
meer...

Ledenmutaties per 1 januari

De wijzigingen in het ledenbestand per 1 januari:

5 nieuwe leden:
Nicky van Vroenhoven M35
Renee van Gessel MMPC
Auk van der Zanden MMPC
Lars van Gerven MJP
Bram Gerritsen JPA

8 opzeggingen:
Diana Vinherhoets V50
Femke van Overdijk MJD
Ton Schepers WAN
Lian van Kollenburg V35
Monique van Aken V40
Liezeth Drabbels V50
Mirjam Kouwenhove V55
Anneke Horsch VSE

In de laatste maanden van het jaar kregen we meer opzeggingen dan aanmeldingen, zodat we het jaar afsluiten met:
55 jeugdleden,
31 wandelleden
209 atletiekleden
totaal 295 leden.

Namens de Ledenadministratie
Hans Hoogmoet.

datum bericht:
1 jan '20
meer...

Gevonden na de Auwjaorscross

Na de Auwjaorscross zijn gevonden:

- haarband legergroen/oranje (eigenaar heeft zich gemeld)
- zwart shirt met lange mouwen

Deze zijn af te halen bij het clubhuis van Atletiek Oirschot of kunnen worden verzonden tegen verzendkosten.
Spreek af via [email protected] 

datum bericht:
29 dec '19
meer...

Onze jarigen in januari

We feliciteren in januari…
1    René van de Ven
3    Hennie van Rijt
4    Bart Noyen
4    Daantje Leenders
5    Marieke Meeuwis
5    Peter Paul v Griensven
6    Jeanne van Oirschot
6    Dilia van Straten
9    Mae Paulissen
10   Jan van der Heijden
12   Ton Schepers
13   André van Gerven
13   Jack Smits
16   Johan Roefs
16   Toon Capel 
16   Carry Luijsterburg
17   Vanessa Kluijtmans
18   René Coolen
19   Anja van de Laar
19   Janne Brands
21   Kees Smetsers
22   Jan Heijms
26   Esther v Brunschot 
26   Josh Hover
27   Ineke Conijn

datum bericht:
25 dec '19
meer...

Sportgala gaat niet door

Het door de gemeente Oirschot georganiseerde Sportgala, dat zou plaatsvinden op 18 januari 2020, gaat niet door. De reden is dat er maar enkele voordrachten voor de verkiezing Sportman, Sportvrouw, Sporttalent, Sportploeg en Sportvereniging van het jaar 2019 zijn binnengekomen.

Voor de huldiging van sporters die in 2019 een kampioenschap hebben behaald wordt een ander moment gezocht.

datum bericht:
10 dec '19
meer...

De wedstrijden van de Kempische Crosscompetitie

Dit zijn de nog komende wedstrijden van de Kempische Crosscompetitie seizoen 2019-2020:

19 jan 2020, Eersel, Dieprijtcross

26 jan 2020, Best, Joe Mann Bosloop

9 feb 2020, Valkenswaard, Wedertcross

8 mrt 2020, Eindhoven, Karpencross + prijsuitreiking

Op 15 maart 2020 sluiten we het crossseizoen af met onze eigen Clubkampioenschappen Cross

datum bericht:
9 dec '19
meer...

Jeugdtrainingen bij wintertijd

Na het verzetten van de klok gaan we op dinsdag en donderdag weer naar zaal De Linde in de Lindenlaan. Voor alle jeugdleden is er dit seizoen één zaaltraining per week. De tweede training is voor alle jeugdleden op woensdagmiddag van 15.30 - 16.30 uur.

Als je wilt weten bij welke groep je hoort bij de zaaltrainingen dan kun je bij Léon Brands terecht. 

datum bericht:
25 okt '19
meer...

Vernieuwde lijn CRAFT clubkleding

Onze clubkleding van het merk Craft is vernieuwd, helaas wordt de kleur iets donkerder. De prijzen van de shirts en het windjacket zijn aanzienlijk verlaagd. 

Bekijk de nieuwe lijn bij ALGEMENE INFO > Clubkleding > info

datum bericht:
27 aug '19
meer...

Protesteer tegen de weg door het Kemmerbos

Vandaag kregen onze leden een e-mail over de plannen van de gemeente om een weg dwars door het Kemmerbos aan te leggen. We hebben goede argumenten ingebracht om dit te voorkomen, maar we denken ook dat we meer kunnen bereiken als we onze stem verheffen. Praat er over met iedereen en benader de burgerraadsleden die je kent. Hier ligt een taak voor al onze leden, want die weg door het Kemmerbos, dat willen we toch niet?

datum bericht:
2 okt '18
meer...

Kijk eens op de vacaturebank

Atletiek Oirschot draait helemaal op vrijwilligers. En daar hebben we er nogal wat van nodig! Sandra Verhagen heeft de coördinatie van de vrijwilligers op zich genomen: zij brengt vraag en aanbod bij elkaar.

Voor een overzicht van onze vacatures, kijk bij ALGEMENE INFO > Vacaturebank.

datum bericht:
25 jul '17
meer...

Word nu lid van Atletiek Oirschot!

Je loopt misschien al lang met het idee rond om dat hardlopen eens serieus aan te pakken. Kom in actie! Je kunt op 3 manieren bij onze club trainen:

1. Als lid
Dan hoor je er echt bij! Onze contributie is bescheiden en je kunt komen wanneer je maar wilt. Ook voor trainingen voor de technische onderdelen en de zaaltrainingen in de winter.

2. Als tijdelijk lid (3 maanden)
Heel geschikt voor leden van andere verenigingen die, bijvoorbeeld tijdens de zomerstop, hun conditie op peil willen houden. Of om te trainen voor een halve marathon. 

3. Of je komt als het je schikt
Je doet per keer € 2,00 in het potje. Alleen voor de recreantentrainingen op woensdag en zondag en bootcamp op maandag en donderdag.

Onze leden weten het al: je gaat gemakkelijker van huis als je met een gezellige groep kunt trainen!

Voor de contributietabel kijk bij ALGEMENE INFO > Ledenadministratie. Daar kun je ook het inschrijfformulier downloaden.

datum bericht:
1 mei '16
meer...